مقام سازمان ملل: جنگ غزه در مقطع بحرانی و حساس قرار دارد آمریکا: اسرائیل در حمله اخیر خطوط قرمز را نقض نکرده است مصر: جامعه جهانی در جلوگیری از یورش اسرائیل به رفح ناکام ماند حملات هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) اردن: حمله شهرک نشینان به کاروان کمک‌های غزه جنایت است مشاور اسماعیل هنیه: نتانیاهو برای آتش بس سنگ اندازی می‌کند حمله پهپادی مقاومت عراق به جنوب فلسطین اشغالی (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترکیه: اسرائیل فورا از رفح عقب‌نشینی کند رسانه صهیونیستی: عملیات اسرائیل در رفح محدود است دومین حمله گردان‌های قسام به مواضع صهیونیست‌ها طی چند ساعت گذشته (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیسی: ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند | دولت از وعده ایجاد یک میلیون شغل در سال عقب نیست سردار فدوی: دولت و سپاه درکنار یکدیگر رفع مشکلات کشور را پیگیری می‌کنند واکنش کانادا به حمله احتمالی اسرائیل به رفح هلاکت یک تاجر اسرائیلی در مصر ایروانی: هیچ یک از گروه‌های مقاومت در اقدام مشروع ایران علیه اسرائیل دخیل نبودند حمدان: عملیات رفح برای ارتش اسرائیل «پیک نیک» نخواهد بود چراغ سبز آمریکا به رژیم صهیونیستی برای عملیات «محدود» در رفح گروسی: مذاکرات با ایران درباره نحوه اجرای توافق مشترک مارس ادامه دارد نتانیاهو: پیشنهاد مورد قبول حماس از خواسته‌های ضروری اسرائیل فاصله دارد درگیری مرزی بین قرقیزستان و تاجیکستان
سرخط خبرها

بسته اخبار بین‌الملل امروز | حمله زمینی به غزه به تعویق افتاد | حماس احتمالا می‌خواهد ۵۵ اسیر دوتابعیتی را آزاد کند (اول آبان ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۹۰۴۰۳
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
  • ۱
بسته اخبار بین‌الملل امروز | حمله زمینی به غزه به تعویق افتاد | حماس احتمالا می‌خواهد ۵۵ اسیر دوتابعیتی را آزاد کند (اول آبان ۱۴۰۲)
این روز‌ها جنگ غزه تبدیل به گرهی شده که بسیاری برای باز کردن آن تلاش می‌کنند؛ جنگی که تاکنون ۱.۵ میلیون نفر از ساکنان غزه را آواره کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز تلفات نبرد غزه تاکنون به ۴۷۴۱ نفر رسیده و ۱.۵ میلیون نفر را آواره کرده است.

۱۸۷۳ کودک میان کشته‌شدگان غزه

وزارت بهداشت فلسطین بامداد امروز دوشنبه اعلام کرد که آمار شهدای غزه در ۱۶ روز جنگ صهیونیستی علیه این منطقه به ۴۷۴۱ نفر افزایش یافته است.

وزارتخانه یادشده بیان داشت که در میان شهدا ۱۸۷۳ کودک، ۱۰۲۳ زن و ۱۸۷ سالخورده وجود دارد.

همچنین شماره مجروحان فلسطینی به ۱۴۲۴۵ نفر رسیده است.

آمریکا برای اسرائیلی‌ها شرط گذاشت

هاآرتص نوشت: در مورد محدودیت‌های تحمیلی آمریکا، آموس هارئیل، تحلیلگر مسائل نظامی روزنامه هاآرتص، گفت، بایدن علیرغم حمایت از نابودی جنبش حماس به عنوان هدف جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه، دو محدودیت اساسی ایجاد کرد که این رژیم را در تمامی مسائل مربوط به عملیات زمینی محدود می‌کند و آن دو محدویت، تعهد تل‌آویو به قوانین بین‌المللی و عدم اشغال نوار غزه است.

در عین حال، واشنگتن نگران است که عملیات زمینی در نوار غزه منجر به آسیب رساندن به منافع استراتژیک این کشور در منطقه شود. هارئیل در این باره به مقاله اخیر توماس فریدمن، نویسنده نزدیک به بایدن در مجله «نیویورک تایمز» استناد کرد که هشدار داد، حمله زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه تهدیدی برای ائتلاف پشتیبان آمریکا در منطقه است که هنری کیسنجر، وزیر خارجه سابق این کشور پس از جنگ ۱۹۷۳ تشکیل داده است.

آتش‌بسی در کار نخواهد بود

یک مقام بلندپایه صهیونیست در گفتگو با شبکه سی‌ان‌ان گفت: هدف قرار دادن غزه متوقف نخواهد شد.

وی گفت که مقامات رژیم صهیونیستی از درخواست آمریکا برای تعویق آغاز حمله زمینی به غزه اطلاعی نداشته‌اند.

این مقام صهیونیست همچنین افزود: اسرائیل و آمریکا خواستار آزادی تمامی «گروگان‌ها» (اسرای صهیونیستی منتقل شده به غزه) در سریع‌ترین زمان ممکن هستند.

این مقام صهیونیست همچنین با هدف سرپوش گذاشتن بر جنایات علیه غیرنظامیان در غزه گفت: نمی‌توان اجازه داد که تلاش‌های بشردوستانه بر ماموریت از بین بردن حماس تاثیر بگذارد.

سی ان ان همچنین به نقل از این مقام بلندپایه صهیونیست گزارش داد: اسرائیل حتی در جریان مذاکرات برای آزادی گروگان‌هایی که در نوار غزه به سر می‌بردند، با آتش بس موافقت نخواهد کرد.

به گفته وی، آتش بس حتی در جریان مذاکرات برای آزادی بیش از ۲۰۰ گروگان مورد توجه قرار نمی‌گیرد، زیرا تلاش‌های بشردوستانه نباید بر «مأموریت، یعنی برچیدن حماس» تأثیر بگذارد.

درخواست آمریکا برای به تعویق انداختن حمله زمینی به غزه با موافقت اسرائیل همراه شد

الجزیره نوشت درحالی جنگ و حملات متجاوزانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه همچنان ادامه دارد و عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین علیه اراضی اشغالی وارد هفدمین روز خود شده است، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، این رژیم با درخواست واشنگتن برای به تأخیر انداختن حمله زمینی به غزه تا زمان رسیدن نیرو‌های آمریکایی اضافی موافقت کرده است.

پیشتر روزنامه نیویورک تایمز آمریکا نیز اعلام کرده بود، کاخ سفید به رژیم صهیونیستی پیشنهاد داد که برای به دست آوردن زمان بیشتر برای مذاکره درباره آزادی صهیونیست‌هایی که توسط حماس طی عملیات طوفان الاقصی بازداشت شده‌اند و اجازه دادن به ورود کمک‌های بشردوستانه بیشتر به غزه، حمله زمینی را به تأخیر بیندازد.

این روزنامه نوشت، آمریکا هدف دیگری نیز از به تأخیر انداختن حمله زمینی رژیم صهیونیستی به غزه دارد و آن آمادگی برای مقابله با حملات گروه‌های مقاومت علیه اهداف آمریکا در خاورمیانه است.

این روزنامه در ادامه نوشت، آمریکا همچنان از حمله زمینی به غزه حمایت می‌کند. آزادی جودت و ناتالی رعنان، دو اسیر آمریکایی که توسط حماس بازداشت شده بودند، باعث شد تا آمریکا بر رژیم صهیونیستی برای به تأخیر انداختن حمله زمینی فشار بیاورد.

گفتگوی تلفنی اسماعیل هنیه و زیاد النخاله با امیرعبداللهیان

در تماس‌های تلفنی جداگانه حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان با اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین- حماس و زیاد نخاله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، آخرین تحولات سیاسی و میدانی فلسطین و تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگوها، رهبران مقاومت اسلامی فلسطین را در جریان آخرین اقدامات و تحرکات دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و لزوم توقف کشتار غیرنظامیان در غزه قرار داد.

امیرعبداللهیان ضمن اعلام حمایت مجدد جمهوری اسلامی ایران از مردم مظلوم فلسطین، بار دیگر بر لزوم توقف فوری جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار شهروندان و زنان و کودکان فلسطینی، گشایش گذرگاه رفح و ارسال مستمر کمک‌های بشر دوستانه به مردم غزه و مقابله با کوچ اجباری ساکنین غزه تاکید کرد.

اسماعیل هنیه در این گفتگو ضمن تشکر از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم فلسطین که آن را دیپلماسی پویای اسلامی با هدف تبیین حقایق خواند، آخرین وضعیت غزه در سایه استمرار جنایات و کشتار غیرنظامیان توسط رژیم صهیونیستی را تشریح کرد.

وی حمایت‌های بی دریغ آمریکا از رژیم صهیونیستی را از دلایل اصلی ادامه جنایات این رژیم نئونازی دانست و افزود: حملات وحشیانه و کور صهیونیست‌ها علیه مردم بی دفاع و شهروندان در غزه نشانگر ناتوانی این رژیم در مقابله با مبارزه شجاعانه مقاومت و پایداری مردم فلسطین علیه اشغالگری است و مقاومت پس از ضربه راهبردی بزرگ خود به دشمن، با اراده‌ای راسخ همچنان نبض نبرد و مبارزه علیه اشغالگران را علی رغم وحشی‌گری دشمن صهیونیستی در کنترل خود دارد.

رییس دفتر سیاسی حماس کمبود دارو، سوخت و از کار افتادن ژنراتور‌های تولید برق بیمارستان‌ها را مقدمه‌ای برای وقوع یک فاجعه انسانی عظیم در غزه دانست. به گفته وی جبهه مقاومت با عملیاتی شدن طوفان الاقصی توانست توازن راهبردی جدیدی را در منطقه بنیان نهد.

دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین نیز در این گفتگو ضمن تشکر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ملت فلسطین گفت: علیرغم کشتار زنان، کودکان و افراد سالخورده توسط رژیم صهیونیستی و تخریب منازل مسکونی و حمله به اهداف غیر نظامی از سوی این رژیم، وضعیت میدانی و روحی مقاومت در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و با قدرت به مقابله با تجاوزگری گسترده رژیم صهیونیستی ادامه خواهیم داد و دشمن نمی‌تواند اراده مقاومت را در هم شکند.

زیاد نخاله افزود: همبستگی بین المللی با فلسطین مساله مهمی است و هر روز این همبستگی بیشتر می‌شود و نقش ایران در این خصوص حایز اهمیت است.

کاهش تعداد کارکنان سفارت آمریکا در عراق

جبار عوده، رهبر چارچوب هماهنگی به خبرگزاری المعلومه گفت: واشنگتن پس از عملیات طوفان الاقصی، پس از ایستادن پشت رژیم صهیونیستی که ده‌ها قتل عام علیه مردم فلسطین انجام داد، گیج شده و احساس می‌کند که در تنگنایی واقعی قرار گرفته است.

وی افزود: به گفته کارمندان سفارت آمریکا در بغداد، چهار دلیل پشت تصمیم وزارت خارجه آمریکا وجود دارد که برجسته‌ترین آن‌ها عدم توجیه موضع خود در قتل‌عام غزه در بحبوحه خشم مردمی است که در اکثر کشور‌های جهان در قبال این کشور بوجود آمده که مواضع آن را محکوم می‌کنند، علاوه بر اینکه سفارت آمریکا، سفارتخانه نیست، بلکه یک پایگاه نظامی پیشرفته است که به رژیم صهیونیستی خدمات ارائه می‌دهد.

عوده با اشاره به اینکه «حضور واشنگتن در عراق دیگر مطلوب نیست» خاطرنشان کرد: سیاست آمریکا مبتنی بر بی‌ثبات کردن جهان و ایجاد فجایع، جنگ و نزاع بیشتر برای حفظ منافع خود است.

این در حالی است که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی به شبکه «سی بی سی» گفت، واشنگتن درباره احتمال تشدید حملات علیه کارمندان و شهروندانش نگران است.

نگرانی آمریکا از حمله به سربازانش در خاورمیانه

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در گفت‌وگویی با شبکه خبری ای. بی. سی گفت: ما نگران تنش بالقوه هستیم. در حقیقت، آنچه ما می‌بینیم چشم انداز تشدید قابل توجه حملات به سربازان و اتباع آمریکایی در سراسر منطقه است. برای همین هم آنچه را که لازم است انجام می‌دهیم تا مطمئن شویم که سربازانمان در منطقه در موقعیت درستی هستند، از آن‌ها حفاظت می‌شود و ما قابلیت واکنش را داریم.

اظهارات ژنرال آستین در حالی مطرح شده که مقام‌های آمریکایی مدعی شده‌اند که «عواملی از سوی ایران» به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق و سوریه حمله کردند، نیروی دریایی آمریکا اخیرا موشک‌هایی را که از یمن پرتاب شده، رهگیری کردند و رشد قابل توجهی از درگیری در مرز بین لبنان و سرزمین‌های اشغالی دیده می‌شود و تمامی این‌ها درحالی رخ داده که رژیم صهیونیستی به عملیات نظامی خود علیه حماس در غزه و در واکنش به حمله غافلگیرانه حماس ادامه می‌دهد.

نتانیاهو حزب‌الله لبنان را تهدید کرد

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که ورود حزب‌الله به جنگ منجر به ویرانی‌ای می‌شود که تصورش برای حزب‌الله و لبنان غیرممکن است.

به گزارش «الجزیره»، نتانیاهو روز یکشنبه در بین نیرو‌های صهیونیست، جنگ با غزه را موضوع مرگ یا زندگی برای رژیم صهیونیستی توصیف کرد.

نتانیاهو در ادامه یاوه‌گویی‌هایش خطاب به نیرو‌های رژیم صهیونیستی مدعی شد: «اگر حزب‌الله تصمیم بگیرد که به جنگ علیه اسرائیل وارد شود، مرتکب بزرگترین اشتباه خود شده است و ما به شدت به آن ضربه خواهیم زد.»

برای جنگ با حماس فرمول جادویی وجود ندارد

موشه یعلون، رئیس پیشین ستاد ارتش رژیم صهیونیستی، در اظهاراتی با انجام عملیات زمینی در نوار غزه مخالفت و تاکید کرد: قبل از اینکه بهای بیشتری بدهیم، باید وضعیت کنونی را متوقف کنیم.

وی افزود: اگر چیزی باشد که مرا نسبت به عملیات «جرف الصلب» سال ۲۰۱۴ پشیمان کند، این است که ما وارد آن عملیات شدیم.

یعلون اضافه کرد که راه‌حل سحرآمیزی برای نابودی حماس وجود ندارد.

حکمت خاموشی نصرالله چیست؟

رسانه لبنانی النشره با اشاره به تحولات جنوب لبنان آورده است: اوضاع در مرز لبنان با فلسطین اشغالی کنترل شده و عملیاتی که حزب الله انجام می‌دهد، همچنان تحت کنترل است و در راستای واکنش و نه حمله است، این برگرفته از حق مشروع لبنانی‌ها برای دفاع از خود در برابر حملات متوالی رژیم صهیونیستی است که به جان باختن خبرنگاران طی دو هفته اخیر منجر شده است.

این رسانه با اشاره به سخنرانی نکردن دبیر کل حزب الله لبنان آورده است: اینکه (سید حسن) نصرالله از زمان شروع جنگ، یکبار هم سخنرانی نکرده، بر پیچیدگی سناریو‌ها می‌افزاید.

منابع نزدیک به حزب الله، سخنرانی نکردن سید حسن نصرالله را در راستای جنگ روانی با طرف اسرائیلی می‌دانند که به شدت تشنه آن است که بداند طرح حزب الله چیست.

سناریوی فرمانده کل ارتش برای جنگ با اسرائیل

افغانستان خواستار کمک‌‎های بین‌المللی شد

خبرگزاری صدای افغان (آوا)، دفتر مطبوعاتی هلال احمر افغانستان امروز (دوشنبه، ۱ آبان) با انتشار اطلاعیه‌ای گفت «مطیع الحق خالص»، سرپرس هلال احمر افغانستان در دیدار با «ریکاردو لوسا»، نماینده سفارت اسپانیا در امور افغانستان در دوحه پایتخت قطر در مورد مشکلات اقتصادی افغانستان، حوادث طبیعی و خدمات موجود در یتیم خانه‌های هلال احمر افغانستان صحبت کرده است.

وی گفت: در مراکز حمایتی هلال احمر افغانستان خانواده‌های بی سرپناهی هستند که تمامی امکانات زندگی برای آن‌ها فراهم شده و در کنار آموزش فرزندان، به زنان آن‌ها نیز آموزش حرفه‌ای ارائه می‌شود.

سرپرست هلال احمر افغانستان افزود: در حال حاضر روند کمک نقدی به ۲۴ هزار زن بیوه در تمام کشور در حال انجام است که ۸۰ درصد آن توسط بانوان انجام می‌شود.

وی در این دیدار در مورد خسارات و نیازمندی‌های مردم آسیب دیده زلزله در هرات گفت: حدود ۸ هزار خانه در زلزله هرات آسیب دیده است و تعمیر منازل قبل از فرا رسیدن فصل زمستان نیاز مبرم ساکنین این منطقه خواهد بود.

ریکاردو لوسا در پاسخ گفت: صلیب سرخ اسپانیا از گذشته تاکنون همکار هلال احمر افغانستان بوده است و ما می‌دانیم که در افغانستان به دلیل فقر و تغیرات اقلیمی مشکلاتی وجود دارد.

وی افرود: ما نمی‌خواهیم تا این مشکلات را سیاسی کنیم، بلکه می‌خواهیم به کمک‌های خود به مردم افغانستان ادامه دهیم.

نماینده سفارت اسپانیا در امور افغانستان بیان داشت: ۱۲ درصد کمک‌های اعلام شده از سوی سازمان ملل به زلزله زدگان هرات از سوی اسپانیا بوده است.

وی گفت: ما از فعالیت‌های هلال احمر افغانستان قدردانی می‌کنیم و من تلاش خواهم کرد تا صلیب سرخ اسپانیا و دولت این کشور را تشویق کنم تا کمک‌های مردم اسپانیا را از طریق هلال احمر افغانستان به مردم افغانستان برسانند.

رزمایش مشترک ترکیه و جمهوری آذربایجان آغاز شد

رزمایش تاکتیکی مشترک میان ترکیه و جمهوری آذربایجان با حضور بالغ بر ۳۰۰۰ پرسنل نظامی از گروه‌های مختلف نیرو‌های مسلح هر دو کشور، ۱۳۰ دستگاه خودروی زرهی، حدود ۱۰۰ خودروی توپخانه، بیش از ۲۰ هواپیما و بالگرد و همچنین تجهیزات مهندسی و قایق‌های کوچک آغاز شده است.

بنابر گزارش وب سایت دولت آذربایجان، این رزمایش وظایف مختلفی را در زمینه استفاده از توپخانه، تجهیزات هوانوردی و سایر نیرو‌ها در عملیات نظامی با استفاده از روش‌های رزمی مدرن، سازماندهی فعالیت‌های آن‌ها در تعامل، ساخت پل‌های شناور برای باز کردن گذرگاه بر روی رودخانه‌ها و فرود در اعماق دشمن فرضی انجام می‌دهد.

تمرکز اصلی تمرینات تاکتیکی مشترک در رزمایش مصطفی کمال آتاتورک – ۲۰۲۳ بر تضمین قابلیت همکاری رزمی، بهبود مدیریت، تبادل تجربه و افزایش حرفه‌ای بودن نیرو‌های نظامی در تعامل با یکدیگر قرار دارد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای آورده است که این رزمایش که به مناسبت یک‌صدمین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه برگزار می‌شود، در باکو، نخجوان و مناطق آزاد شده در قره‌باغ آغاز شده است.

این رزمایش که با هدف افزایش تعامل و هماهنگی میان ارتش‌های ترکیه و جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود تا ۲۵ اکتبر (سوم آبان‌ماه) ادامه خواهد داشت.

جدیدترین اتهامات علیه عمران خان

دادگاهی در پاکستان، امروز دوشنبه، عمران خان، نخست وزیر برکنار شده سابق این کشور را به افشا کردن محتوای یک سند محرمانه دیپلماتیک با هدف نشان دادن ادعای دسیسه رهبری شده از سوی آمریکا و ارتش پاکستان برای سرنگون کردنش از قدرت متهم کرد.

به نوشته پایگاه بلومبرگ، شعیب شاهین، وکیل عمران خان گفت، قاضی یک دادگاه ویژه پاکستان این نخست وزیر سابق را به همراه شاه محمود قریشی، وزیر خارجه دولت سابقش با کیفرخواست به اتهام نقض قانون اسرار رسمی به دلیل افشای یک سند طبقه بندی شده که سفیر پاکستان در آمریکا به اسلام آباد فرستاده بود، مواجه کرده است.

شعیب شاهین بیان داشت، هر دو نفر این اتهامات را رد کرده و دارای انگیزه سیاسی دانسته‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
0
0
حسن نصراله منتظر دستور قدرتهای پشت پرده است که بهش اجازه بدهند حرف بزنه.قبلا گفته بود که آمریکا و اروپا خواسته اند که فعلا سکوت کنه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->